Pomyślałem sobie


80. A Various world

Pomyślałem sobie

Czwartek

26 listopad 2015

Pomyślałem sobie, że codzienne opisywanie pracy Koguta domowego może być nudne. No bo rzeczywiście trochę jest. Ale, jak każda praca i obowiązki wykonywane w tle, są nudne. Codzienna powtarzalność zadań jest bardzo trudna.          I może wydawać się to zaskakujące, ale jest ona największym wyzwaniem. Kogut domowy musi sam sobie narzucać rygor pracy, samodzielnie pilnować przebiegu dnia i ponosi ogromną odpowiedzialność za swoją pracę. Cenzorami natomiast jego pracy są oczywiście członkowie rodziny, a najostrzejszym oceniającym i całkowicie szczerym w swojej opinii są dzieci. W codziennym życiu mało jest miejsca na niespodzianki, chociaż i takie się zdarzają. Dzieci potrafią dostarczyć niesamowitych wrażeń, czasami także tych niepokojących. I to powoduje także atrakcyjność zajęć.

Najważniejszym w tej pracy jest fakt powtarzalności. Daje to wszystkim poczucie stabilności i umożliwia długoterminowy rozwój w każdej dziedzinie – zarówno naukowej, jak i sportowej, kulturalnej, osobowościowej. Dzieci są w tym momencie całkowicie wygrane. I to jest największy powód do dumy  z wykonywanej pracy. Rozwija się także współmałżonek, co ma istotny i pozytywny  wpływ na życie rodzinne

Oczywiście można także angażować się w funkcjonowanie domu częściowo, nie tylko poświęcając swoją karierę zawodową. To także przyniesie ogromne korzyści dla rodziny. Ja poświęciłem karierę zawodową na rzecz pracy bez wynagrodzenia, ale za to z największą radością i satysfakcją. Jest to także najtrudniejsze zajęcie, jakie w życiu wykonywałem.

Na koniec chcę powiedzieć, że pomimo wszystkich wydarzeń na świecie – bliższym i dalszym – zawsze należy robić swoje jak najlepiej i starać się trzymać obrany kurs dla dobra swoich najbliższych. Nie zapominam także o tym, że świat to także my, czyli to co robimy wokół siebie ma największy wpływ na całość.

To tak sobie pomyślałem.

Miłego dnia

Kogdom

kogdom@kogdom.eu

